چرا باید قبل از ازدواج به متخصص اورولوژی مراجعه کرد؟

در این مقاله قصد دارم به شما بگویم که چگونه یک متخصص خوب اورولوژی می‌تواند زندگی زناشویی‎‌تان را نجات بدهد. به غیر از این، شما همچنین خواهید فهمید که چطور می‌توانید بهترین و قابل اعتمادترین اورولوژیست و متخصص زنان را پیدا کنید؟ بیایید فقط ببینیم که یک اورولوژیست می‌تواند با چه مسائلی برخورد کند.

 

اورولوژیست کیست؟

اگر پزشکی، یک بیماری را در بیماران مرد شامل مجرای ادرار، مثانه، حالب، کلیه، غدد فوق کلیوی و آلت تناسلی تشخیص بدهد، آنها را مستقیماً به متخصص اورولوژی ارجاع می‌دهد. ناباروری مردان یکی از مشکلات بزرگی است که اکثر مردان برای حفظ زندگی زناشویی شاد خود با آن مواجه هستند. به غیر از این، اجازه دهید با دید وسیع‌تر به بیماری‌هایی نگاه بیندازیم که می‌توانند در زندگی زناشویی، مشکلاتی ایجاد کنند و اینکه در مقابله با آنها چطور باید از یک اورولوژیست کمک بگیرید.

 

ناباروری مردانه

دلایل مختلفی برای ناباروری مردان وجود دارد. یکی از آنها مشکل در دستگاه تناسلی و اختلال اسپرم است، مثلا بزرگ شدن کیسه‌ای که در زیر آلت تناسلی قرار دارد. در این مورد، ممکن است نیاز به دارو داشته باشید ولی برای بعضی موارد ممکن است به جراحی نیاز باشد.

 

عفونت مجاری ادراری (UTI)

بله! مردان هم ممکن است از این بیماری رنج ببرند. عدم رعایت بهداشت فردی و غذای ناسالم دلیل اصلی این بیماری است که البته با کمک پزشک متخصص می‌توانید فورا آن را درمان کنید. علائم UTI شامل تب، حالت تهوع، درد در موقع دفع ادرار و استفراغ است.

چکاپ اورولوژی قبل از ازدواج | دکتر مهری مهراد - اورولوژیست

سرطان‌ها

به سرطان پروستات، سرطان بیضه، سرطان کلیه و سرطان آلت تناسلی مردان بیشتر توسط پزشکان اورولوژیست رسیدگی می‌شود. اگرچه این مسائل توسط هر پزشکی قابل تشخیص است، اما برای درمان تخصصی باید فقط به متخصص اورولوژی مراجعه کنید.

 

اختلال نعوظ

در این شرایط آلت تناسلی نمی‌تواند برای انجام رابطه جنسی استحکام کافی را بدست بیاورد. در این شرایط، مردان با دقت مورد معاینه و بررسی قرار می‌گیرند. گاهی اوقات این بیماری نادر است و نیاز به درمان دارد و حتی ممکن است نیاز به جراحی داشته باشد. اورولوژیست کسی است که می‌تواند هم در درمان دارویی و هم در جراحی به شما کمک کند.

 

افتادگی مثانه

اگرچه این بیماری نادری است اما نیاز به توجه جدی دارد. در این بیماری، بافت‌ها و عضلات کف لگن دیگر قادر به حمایت از اندام لگن نیستند و در نهایت آنها را رها می‌کنند.

مشکلات کلیوی

سنگ کلیه و ترومای کلیه شایع‌ترین مشکل است. در مردان، این موضوع می‌تواند منجر به تورم پا و درد شدید شود. مشکل کلیه باید به موقع رسیدگی شود تا سایر ارگان‌ها دچار مشکلات ناشی از آن نشوند.

اینها مسائلی است که می‌تواند در مردان پدید آید و منجر به زندگی ناسالم جنسی و زناشویی شود و در نهایت سلامت روحی و جسمی را خیلی سریع از بین ببرد. اگر مردان با مشکلی در سلامت روبرو هستند که منجر به ایجاد مشکل در زندگی زناشویی آنها می‌شود، باید از بهترین متخصصین اورولوژی مشاوره بگیرند.

 

ناباروری

این روزها خانم‌ها اغلب از ناباروری رنج می‌برند، در حالیکه داشتن یک خانواده شاد با فرزندان شاد آرزوی همه است. مطمئناً ناباروری قابل درمان است و در این مورد می‌توانید از متخصص زنان یا اورولوژیست کمک بگیرید.

چکاپ اورولوژی ازدواج | دکتر مهری مهراد - متخصص اورولوژی در تهران

سندرم تخمدان پُلی‌کیستیک

غیر از اینکه، خانم‌های متاهل از سندرم تخمدان پلی کیستیک دچار افسردگی شدید و رنج می‌شوند، این مشکل حتی در دختران جوان هم به سرعت در حال گسترش است. در چنین شرایطی اگر با یک پزشک مناسب مشورت کنید، تمام موانع شما از بین خواهند رفت. سندرم تخمدان پلی کیستیک علت اصلی بسیاری از مشکلات زنانه است.

 

اختلال عملکرد جنسی

در این اختلال، زنان در عمل مقاربت با مشکل روبرو می‌شوند. همچنین می‌توانند نیازهای جنسی کمتری داشته باشند که این ممکن است موجب افسردگی و روابط زناشویی ناسالمی شود. در این مورد، شما واقعاً باید به متخصص زنان مراجعه کنید، چون آنها نه فقط از نظر پزشکی بلکه به لحاظ عاطفی هم می‌توانند به شما کمک کنند.

 

دیابت و سلامت جنسی

بیماران دیابتی بیشتر از مشکلات باروری و جنسی رنج می‌برند. سطح بالای قند خون می‌تواند باعث خشکی تخمدان و در نهایت منجر به خیلی از بیماری‌های دیگر مرتبط با آن شود.

چطور می‌شود بهترین متخصص اورولوژی را پیدا کرد

در شهرهای بزرگ، پیدا کردن یک پزشک خوب همیشه یک مانع بزرگ است چون صدها و هزاران پزشک وجود دارند که ادعا می‌کنند بهترین هستند؛ اما در مسائل حساسی مثل مشکلات باروری و مشکلات اورولوژیک، پیدا کردن یک پزشک قابل اعتماد باید همیشه اولویت اول شما باشد.

برای داشتن یک زندگی زناشویی شاد، زوج‌ها باید قبل از هر چیز مشکلات همدیگر را درک کنند. پنهان کردن مشکلات فردی از شریک زندگی خود، راه درستی برای سالم و شاد بودن نیست. حتی در این مورد هم می‌توانید با اعتماد به پزشک متخصص خود، از مشاوره‌های مناسب و سودمند او کمک بگیرید!