مشکلات اورولوژی بعد از میانسالی چیست؟

اورولوژی شاخه ای از علم پزشکی است که با جراحی و درمان سیستم دفع ادراری مردان و زنان و همچنین ارگان های تولید مثل مردان سروکار دارد ولی در زنان، اورولوژی دخالتی در دستگاه ژنیتال و تولید مثل زنان ندارد. بیماری های اورولوژی که هر کدام علائم منحصر به فرد خود را دارندو در صورت بروز فرد مبتلا باید حتما به پزشک مراجعه کند.

خانم ها بعد از حاملگی ها و زایمان های متعدد و شروع سن یائسگی با مشکلات ادراری عدیده ای مواجه می شوند. که برخی از آن ها شامل، عفونت های ادراری مکرر، خشکی واژن، بی اختیاری ادراری و تغییر شکل دادن آناتومی نرمال واژن و اندام های تناسلیشان است.

پیشگیری و درمان بیماری های اورولوژی در زنان قبل از سن یائسگی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. افراد با مراجعه به مراکز درمانی اورولوژی و دریافت درمان های پیشگیری کننده مانند فیزیوتراپی کف لگن،تقویت عضلات کف لگن از عوارض بیماری های اورولوژیکی می توانند در امان باشند.

چکاب اورولوژی یائسگی

برای درمان بیماری های اورولوژی در زنان قبل از سن یائسگی می توان از لیزر درمانی که جز راهکارهای درمانی برای رفع عوارض بیماری های اورولوژیکی خانم ها است، بهره برد.

روش بسیار جدید بدین گونه است که تزریق فاکتور های رشد در واژن فرد انجام می شود که موجب برطرف شدن مشکلات اورولوژی عدیده ای از جمله عفونت های ادراری مکرر می شود.

اکثر این تزریق ها همزمان با لیزر واژینال انجام می شود که درمان بسیار موثری برای اینگونه مشکلات در خانم های میانسال می باشد.