عمل­‌های جراحی برای جوان‌سازی و زیبایی واژن

جوان ­سازی واژن اصطلاحی است که گستره‌­ای از درمان‌­ها برای بازگرداندن ظاهر و عملکرد واژن را در بر می‌­گیرد. موارد استفاده آن شامل دلایل آرایشی مانند بهبود بخشیدن ظاهر واژن و یا رسیدگی به مشکلات مربوط به سن مانند تنگی کاهش ­یافته و بی‌­اختیاری ادرار است. این جراحی برای تنگ­‌کردن دیواره­‌ی واژن و بافت‌­های مجاور طراحی شده و مزایای گسترده‌­ای برای زنانی که به دنبال بهبود عملکرد جنسی و ظاهر واژنشان هستند به همراه دارد.

به دلایل مختلفی مانند زایمان، پیر شدن و ژنتیک، واژن و بافت­‌های مجاور یک فرد ممکن است رطوبت، خاصیت کشسانی و قدرتش را از دست بدهد. این مسئله منجر به ایجاد مشکلاتی مانند بی‌­اختیاری یا نشت ادرار، خشکی واژن، افتادگی پوست و شُلی عضلات واژن و حتی نبود لذت جنسی می­شود.

زنان برای بهبود این شرایط و بازگرداندن ظاهر و عملکرد واژن‌شان به جوان‌­سازی واژن متوسل می­‌شوند.

این عمل معمولاً با استفاده از روش‌­های کم­‌تهاجمی جراحی صورت می‌­گیرد به‌­نوعی که اکثر زنان پس از چند روز می‌­توانند به فعالیت‌­های عادی خود بازگردند.

در ادامه شیوه­‌های جراحی برای جوان‌­سازی واژن آورده ­شده‌اند:

لابیاپلاستی و جوان‌­سازی واژن

لابیاپلاستی یک عمل پراستفاده است که با کاهش اندازه لابیای کوچک انجام می‌­گیرد. از مزایای آن افزایش راحتی و به‌­دست‌­آمدن ناحیه واژینال زیباتر است.

زنان زیادی در پاسخ به ناراحتی فیزیکی یا کم­رویی لابیاپلاستی انجام می­دهند درحالی که بقیه صرفاً برای بهبود ظاهر این کار را می‌­کنند. این عمل با استفاده از بی­‌حسی موضعی و معمولاً به‌صورت سرپایی انجام می‌­شود.

لابیا پلاستی و زیباسازی واژن | دکتر مهری مهراد - اورولوژیست

لابیای بزرگ­شده در زنان علاوه بر اینکه می‌­تواند به دلیل ساختار و ظاهرش منجر به پریشانی کارکردی یا احساسی شود، می­‌تواند منبع رایجی برای ناراحتی فیزیکی هنگام رابطه‌ی جنسی هم باشد. خوش­بختانه، یک جراح مجرب و زبده در عمل لابیاپلاستی می‌­تواند به همه این مشکلات رسیدگی کند.

لابیاپلاستی به تغییر شکل یا کوچک­‌کردن لابیای بزرگ ­شده با هدف اصلی بهبود ظاهر واژن و افزایش لذت هنگام رابطه­‌ی جنسی کمک می­کند. این عمل بافت اضافی لابیا را برمی­‌دارد و باید به ­صورت ماهرانه در یک فرایند ظریف و بادقت که برای هر فرد تفاوت دارد انجام شود.

اگر در فکر لابیاپلاستی هستید، تحقیقات قبلی برای تشخیص اینکه کدام پزشک بهترین نتیجه را می­‌تواند ارائه ­کند ضروری است. بعضی از چیزهایی که باید دنبالشان باشید تجربه و مدارک جراح­‌ها، نظرهای بیماران قدیمیشان و عکس‌های قبل و بعد عمل هستند.

کلینیک تخصصی اورولوژی مهراد عمل‌های مختلفی ازجمله لابیپلاستی را برای کمک به شما در به ­دست­ آوردن واژنی با ظاهر جوان­تر ارائه می‌کند. ما همچنین عمل­های زیبایی دیگری برای کمک به بازگردانی اعتمادبه‌­نفس زنان و بودن در بهترین حال ممکن را عرضه می‌کنیم. جدای از لابیاپلاستی، زنان، به‌­خصوص مادران، ممکن است بخواهند اقدامات اضافی دیگری مانند جراحی زیبایی مادران را انجام دهند.

برای اطلاعات بیش­تر درباره خدمات ما، می­توانید همین امروز با ما تماس بگیرید.

 

واژینوپلاستی 

واژینوپلاستی عملی برای تنگ کردن واژن یا ترمیم کانال واژینال بعد از زایمان است. واژینوپلاستی در واقع هر گونه عمل جراحی است که منجر به ساخت یا بازسازی واژن می‌شود. افتادگی اندام لگن اغلب با یک یا چند عمل جراحی برای ترمیم واژن درمان می‌شود.

واژینوپلاستی و زیباسازی واژن | دکتر مهری مهراد - اورولوژیست

 

کوچک کردن کلیتوریس (هدکتومی کلیتورال)

عمل کوچک کردن سرپوش کلیتوریس می‌­تواند سرپوش کلیتوریس را کوچک­‌تر کند. به پوست چین‌­داری که از کلیتوریس محافظت می‌کند و بشدت حساس است سرپوش کلیتوریس می­گویند. بعضی افراد سرپوش کلیتوریس بزرگی دارند که مستعد آزردگی است. باقی افراد برای افزایش حس در کلیتوریس این عمل را انجام می‌دهند.

 

مونس­پلاستی

به برداشتن بافت­‌های چرب ناحیه استخوان شرم‌گاهی، مونس­پلاستی می‌گویند.

 

والووپلاستی

هدف اصلی این عمل تغییر شکل ناحیه فرج یا بخش خارجی اندام تناسلی است.

 

پرینوپلاستی

پرینوپلاستی به عمل جراحی ترمیمی قسمت پرینه گفته می شود. این عمل می­تواند به تقویت میان‌­دوراه (پرینیوم) یا محل بین واژن و مقعد کمک کند. پرینه به قسمت سطحی که میان مقعد و واژن قرار دارد، گفته می‌شود. این ناحیه دارای بافت پوستی در لایه رویی و ماهیچه های نازک در لایه های عمیق است. این قسمت از واژن تا مقعد دارای حدودا طولی به اندازه 2 تا 4 سانتی متر است. این ماهیچه ها دارای 3 لایه بوده و در امتداد خود دیافراگم و کف لگن را تشکیل می دهد. وظیفه این اجزا محافظت از اندام های تناسلی بوده و آنها را در خود نگه می دارد . وقتی که این ناحیه آسیب ببیند یا دچار پارگی شود ، باعث افتادگی اندام های داخلی و مثانه می شود. سپس رکتوم شل شده و افتاده می شود. در اینجاست که اهمیت پرینوپلاستی مشخص می شود. در طی این عمل ماهیچه های عمقی و پوست سطحی پرینه اصلاح شده و از لحاظ عملکردی و زیبایی ترمیم می گردد.

◀️ درباره پرینوپلاستی اینجا بیشتر بخوانید

جوان سازی واژن | دکتر مهری مهراد - متخصص اورولوژی زنان در تهران

نتیجه‌گیری

بعد از نکاتی که ذکر کردیم، اکنون می­‌دانیم که چندین علاج طبیعی و درمان غیرجراحی برای بهتر کردن ظاهر ناحیه واژینال وجود دارد.

اما، ما می­‌خواهیم به مزایای خاص شیوه‌های جراحی که با روش‌های غیرتهاجمی به‌­دست نمی‌­آید نیز اهمیت بدهیم. برخی برتری‌­های عمل­‌های جراحی زیبایی و جوان‌سازی واژن عبارت­اند از:

  • نتایج سریع و مؤثر
  • نتایج با ماندگاری بالا
  • قابلیت اصلاح بسته به نیازهای هر فرد
  • کاهش خطرات و پیچیدگی­‌ها

پس با وجود اینکه درمان‌­های طبیعی می­‌توانند مزایایی برای جوان‌­سازی واژن داشته باشند، شیوه‌های جراحی راه‌­کاری جامع‌­تر و مؤثرتر برای زنانی که به دنبال بهبود ظاهر واژن‌شان یا جوان‌­تر نشان دادنش هستند ارائه می‌­کنند.

اگر در فکر بهبود ظاهر واژنتان با استفاده از شیوه‌­های جراحی هستید، مشورت با یک جراح مجرب اورولوژیست و دارای صلاحیت برای تشخیص بهترین راه­کار برای برطرف­کردن نیازهایتان ضروری است.