۷ نکته قابل انتظار در طول ویزیت مردان توسط اورولوژیست!

اگر مردی هستید که هنوز ویزیتی در مطب یک اورولوژیست نداشته‌اید، بهتر است برای بالا بردن اطلاعات خود این مطالب را دنبال کنید.

ابتدا، باید بدانید متخصص اورولوژی کیست. آنها پزشکانی هستند که در زمینه دستگاه تناسلی، اندام‌های تناسلی مردانه و باروری مردان، کلیه‌ها، مثانه، غدد فوق کلیوی و مجرای ادرار تخصص دارند. اورولوژیست‌ها همچنین در زمینه درمان جراحی و پزشکی بیماری‌هایی که این اندام‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهند آموزش دیده‌اند.

در اینجا به نکات معمولی اشاره می‌شود که می‌توانید در طول قرار ملاقات با یک متخصص اورولوژی انتظار داشته باشید:

۱. متخصص اورولوژی از شما می‌خواهد که یک نمونه ادرار تهیه کنید، پس بنابراین با مثانه پر به مطب بروید؛ چون خیلی از شرایط اورولوژیک ممکن است مانع از نگه داشتن ادرار در شما شوند، بنابراین هنگام ورود به کارکنان مطب اطلاع دهید که آماده ارائه نمونه هستید.

۲. هر ویزیت مطب اورولوژیست با پر کردن فرم‌های متنوع شروع می‌شود، از جمله پرسشنامه‌هایی برای کمک به ارزیابی شدت بیماری شما. در پرسشنامه‌ها، مواردی مثل علائم دستگاه ادراری تحتانی، بی اختیاری و یا سلامت جنسی مشخص می‌شوند. همچنین می‌توانید در صورت ابتلا به بی‌اختیاری ادرار، یک «دفتر اطلاعات دفع ادرار» برای ثبت زمان و مقدار ادرار خود را تکمیل کنید.

اورولوژیست مردان | دکتر مهری مهراد

۳. شما وارد اتاق معاینه می‌شوید و یکی از کارکنان سابقه پزشکی دقیق شما را ثبت می‌کند. بر روی سیستم ادراری تناسلی شما و مشکل اساسی شما تمرکز می‌کند و همچنین یک بررسی کامل از همه سیستم‌های بدن‌تان انجام می‌دهد؛ چون بیماری سایر سیستم‌ها می‌تواند به تشخیص مشکلات اورولوژیک کمک کند. آماده باشید تا لیست کاملی از تمام داروهای خود، از جمله داروهای بدون نسخه، ویتامین‌ها و مکمل‌هایی که مصرف می‌کنید، ارائه بدهید. اگر فکر می‌کنید ممکن است نام هر چیزی را که مصرف می‌کنید به خاطر نیاورید، تمام داروهای خود را با خود به مطب ببرید.

۴. متخصص اورولوژی معاینه فیزیکی انجام خواهد داد. بر روی سیستم ادراری تناسلی تمرکز و سایر سیستم‌ها را هم ارزیابی می‌کند. او یک معاینه تناسلی به اضافه یک معاینه دیجیتالی رکتوم برای ارزیابی پروستات انجام می‌دهد.

۵. بعد از معاینه، متخصص اورولوژی یک برنامه درمانی برای شما مطرح می‌کند تا مشخص کند چه اتفاقی در حال رخ دادن است. این معمولاً شامل آزمایش‌های اضافی است، چه در طول این بازدید و چه در ملاقات بعدی. متخصص اورولوژی ممکن است بخواهد شمارش خون، عملکرد کلیه یا آزمایش PSA (آنتی ژن اختصاصی پروستات) یا سطح تستوسترون را بررسی کند.

۶. اورولوژیست ممکن است مطالعات تصویربرداری را هم تجویز کند که می‌تواند شامل سونوگرافی کلیه، سونوگرافی مثانه، سونوگرافی پروستات یا سونوگرافی بیضه و یا یک اسکن تصویربرداری برای مشاهده اندام‌های خاص باشد.

دکتر مهری مهراد - اورولوژیست مردان

۷. متخصص اورولوژی ممکن است یک روش سرپایی و داخل مطب را به شما توصیه کند. این ممکن است سیستوسکوپی باشد که یک روش کم تهاجمی برای بررسی مثانه و مجرای ادرار است؛ و یا روش یورودینامیک باشد، که عملکرد مثانه را برای بیماران مبتلا به بی‌اختیاری ارزیابی می‌کند؛ و یا بیوپسی.

یک ویزیت دقیق و متمرکز در مطب اورولوژیست به پزشک این امکان را می‌دهد که مسیر صحیح اقدام برای درمان علائم شما را بیاموزد. جهت رزرو وقت ویزیت دکتر مهری مهراد – اورولوژیست – می‌توانید با شماره‌های مطلب (۰۲۱۲۲۰۳۵۵۷۳ / ۰۲۱۲۲۰۲۳۲۲۵ / ۰۲۱۲۲۰۳۸۶۸۰) تماس حاصل نمایید.