۱۰ غذای سالم و دوست با مثانه شما!

اگر مثانه حساسی دارید، در پاییز امسال نباید این غذاهای خوشمزه و سالم را از دست بدهید. نکته کلیدی این است که بدانید کدام غذاها بیشتر مثانه شما را تحریک می‌کنند و کدام غذاها بیشتر تسکینش می‌دهند. به طور کلی، شما باید از قهوه، الکل، مرکبات، محصولات مبتنی بر گوجه فرنگی، شیرین کننده‌های مصنوعی و غذاهای تند خودداری کنید.

برای آشنایی با ۱۰ غذای مفید برای مثانه ادامه مطلب را بخوانید.

۱. گلابی: یک میوه پاییزی خوب است که معمولاً بسته به منطقه آب و هوایی‌اش، از شهریورماه شروع به رسیدن می‌کند. گلابی منبع خوبی از فیبر و حدودا دارای ۱۰۰ کالری در هر وعده است.

۲. موز: به طور معمول در تمام سال در فروشگاه‌های مواد غذایی موجود و به عنوان یک میان وعده، چاشنی غلات و یا اسموتی عالی است.

۳. لوبیا سبز: با حدود ۳۱ کالری در هر وعده (۱ فنجان)، لوبیا سبز به بشقاب غذای شما مقداری رنگ و لعاب هم می‌بخشد. لوبیا سبز رامی‌شود به صورت خام، همراه با سالاد و یا در انواع غذاها و خوراک‌ها (بصورت کمی تفت داده شده در روغن زیتون) مصرف کرد.

۴. کدوی زمستانی: اجازه ندهید نام این ماده خوراکی شما را فریب دهد. چون کدو زمستانی هم در پاییز و هم در زمستان موجود و انواع آن شامل کدوی بلوطی، کدوی حلوایی و کدوی اسپاگتی است.

۵. سیب زمینی: وقتی هوا سرد می‌شود به یک غذای راحت و مناسب برای سلامت مثانه نیاز دارید؟ در این صورت سیب زمینی سفید یا سیب زمینی شیرین را امتحان کنید.

۶. پروتئین کم‌چربی: به عنوان مثال می‌شود به گوشت کم چرب گاو، گوشت خوک، مرغ، بوقلمون و ماهی اشاره کرد. این گوشت‌ها به خصوص وقتی پخته، بخارپز یا آب پز شوند، بعید است که مثانه شما را اذیت کنند.

۷. غلات کامل: کینوا، برنج و جو دوسر تنها چند نمونه از غلات کامل هستند. غلات انواع مختلفی دارند و معمولاً گران نیستند.

۸. انواع نان: به طور کلی، نان‌ها دوست خوبی برای مثانه و مکمل مناسبی برای وعده‌های غذایی‌اند. نان برای درست کردن انواع ساندویچ‌های خوشمزه هم یک بخش اصلی و عالی است.

۹. آجیل و خشکبار: بادام، بادام هندی و بادام زمینی جزو میان وعده‌های سالم و سرشار از پروتئین هستند.

۱۰. تخم مرغ: همچنین بعنوان یک ماده غنی از پروتئین، تخم مرغ هم در لیست متنوع “کمترین مواد خوراکی آزاردهنده” برای بیماری‌های مثانه قرار دارد.

 

زندگی سالم و شادی داشته باشید!

منبع: Urology Health