قدم های بعدی پس از تشخیص سرطان پروستات چیست

بعد از تشخیص سرطان پروستات قدم بعدی چیست؟

وقتی سرطان پروستات در شما تشخیص داده می‌شود، ممکن است با این فکر مواجه شوید که حالا باید چه کاری انجام بدهم؟ در این نوشتار یک راهنمای کامل برای شما آماده شده است:

 

برای سرطان پروستات خود را آموزش دهید

چون سرطان پروستات شایع‌ترین سرطان در مردان است، بنابراین اطلاعات خوبی در این زمینه وجود دارد. آسوده باشید! در حال حاضر نیازی به خواندن و هضم همه چیز نیست. اکثر مردان مبتلا به این بیماری وقت دارند که مسائل را کشف کنند. بسیاری از تومورهای پروستات به آرامی رشد می‌کنند، بنابراین ممکن است نیازی به تصمیم‌گیری فوری نداشته باشید. از پزشک خود کمک بگیرید تا بفهمید چه چیزهها‌یی را باید حالا بدانید و چه چیزی نیازمند صبر است. چون اینطور احساس آرامش بیشتری خواهید کرد و انتخاب‌های بهتری خواهید داشت.

قدمهای بعدی تشخیص سرطان پروستات

در صورت تمایل به درمان سرطان پروستات تصمیم بگیرید

بله در صورت تمایل! چون تومورهای پروستات اغلب به آرامی رشد می‌کنند یا اصلاً رشد نمی‌کنند، ممکن است به اندازه کافی مضر نباشند تا نیاز به درمان داشته باشند. بعضی از مردان، با پزشکان خود تصمیم می‌گیرند که “انتظار هوشیارانه” برای بروز علائم و “نظارت فعال”، پیگیری دقیق سرطان با آزمایش، نمونه‌برداری و مراجعات منظم پزشکی، گزینه‌هایی بهتر از جراحی، شیمی درمانی یا پرتودرمانی هستند. تحقیقات نشان داده که این راهکارها می‌توانند برای بسیاری از مردان گزینه‌های ایمنی باشند. اگر تومور شروع به رشد کرد و یا با “دست دست کردن” راحت نیستید، با دکتر در مورد تمایل خود برای درمان صحبت کنید.

 

در مورد عوارض جانبی درمان سرطان پروستات فکر کنید

درمان‌های سرطان پروستات در حین مقابله با بیماری، ممکن است برای شما مشکلات دیگری مثل از دست دادن کنترل مثانه یا مشکل نعوظ را نیز به وجود آورند. همه مردان این عوارض جانبی را نخواهند داشت اما قبل از اینکه تصمیم بگیرید که آیا بیماری خود را درمان کنید و چگونه، باید در باره این موارد با پزشک خود صحبت کنید. این خطرات ممکن است شما را نیازمند درمان‌های دیگر کند.

 

برای درمان سرطان پروستات دکتر مناسب را انتخاب کنید

درمان این سرطان پیچیده است. شما باید به پزشکی متخصص در زمینه سرطان یا اورولوژی یا هر دو مراجعه کنید و باید یک تیم مراقبت بهداشتی ِمورد اعتماد داشته باشید که بتوانید با آنها رابطه طولانی‌مدت برقرار کنید. در اینجا چند نکته در مورد نحوه انتخاب درست وجود دارد:

 

– پزشکی را انتخاب کنید که تجربه زیادی در زمینه سرطان پروستات داشته باشد (متخصص اورولوژیست).

– سعی کنید با پزشکان مورد نظر خود، چه حضوری و چه تلفنی صحبت کنید. اگر آنها مناسب شما باشند ایده بهتری خواهید یافت.

– برای پیدا کردن پزشک مناسب، با پزشک مراقبت‌های اولیه خود مشورت کنید.

 

در مرکز اورولوژی دکتر مهری مهراد ضمن مشاوره با بیماران محترم راهکار های مناسبی در جهت درمان سرطان پروستات پیشنهاد می شود.

قدمهای بعدی تشخیص سرطان پروستات

صحبت در مورد بیماری سرطان پروستات

درست باشد یا نباشد، معلوم شده که مردان احساسات خود را در درون خود نگه می‌دارند. اما اگر به تازگی متوجه شده‌اید که به این سرطان مبتلا هستید، بدانید که صحبت کردن در مورد آن می‌تواند کمک‌تان کند. بعضی از افراد راحت‌تر می‌توانند با کسی که خوب نمی‌شناسند درد‌‌دل و مشورت کنند. اگر شما هم اینطور هستید، صحبت با مشاوران داوطلب و حرفه‌ای و بقیه مبتلایان به سرطان را امتحان کنید. هر وقت آماده صحبت با شریک زندگی یا اعضای خانواده خود شدید، این موارد را در ذهن داشته باشید:

– انتظار نداشته باشید که اوضاع ثابت بماند. در حین سازش برای زندگی با سرطان، احتمالاً در روابط نزدیک شما تغییراتی ایجاد خواهد شد.

– اطمینان حاصل کنید که به شخص مقابل‌تان فرصت ابراز احساساتش را می‌دهید.

– درمورد اینکه به چه نوع پشتیبانی نیاز دارید صریح باشید و از نیاز آنها هم بپرسید. این نیز ممکن است با گذشت زمان تغییر کند.

– در باره موارد دیگری غیر از بیماری خود هم صحبت کنید. علایق مشترک و چیزهایی که هر دو از آنها لذت می‌برید، می‌توانند استرس شما را از بین ببرند و شما را به هم نزدیک‌تر کند.

www.webmd.com منبع