ارائه جدیدترین دستاوردهای علمی درباره بیماری میلومننگوسل

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ خانم دکتر مهری مهراد رئیس انجمن نورویورولوی ایران و مسؤول دپارتمان کمیته نورویورولوژی، مرکز تحقیقات عملکردی جراحی مغز و اعصاب بیمارستان شهدا تجریش در آستانه برگزاری میزگرد تصویری (وبینار) بررسی علل، تشخیص و درمان مننگوسل و میلو مننگوسل و اسپاینا بیفیدا گفت: این میزگرد تصویری (وبینار) جمعه دوم مهر از ساعت ۱۰ تا ۱۳ در هتل اسپیناس خلیج فارس با حضور استادان و صاحبنظران برجسته برگزار می‌شود و جدیدترین دستاورد‌های علمی و درمانی درباره بیماری میلومننگوسل مورد بحث و گفتگو قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه گروه‌های مخاطب این میزگرد تصویری (وبینار) متخصصان ارولوژی، جراحان اعصاب، جراحان اطفال و نورولوژیست‌ها هستند، گفت: این میزگرد تصویری (وبینار) به همت انجمن INUS و مرکز تحقیقات جراحی مغز و اعصاب عملکردی FNRC برگزار می‌شود.

مسؤول دپارتمان کمیته نورویورولوژی، مرکز تحقیقات عملکردی جراحی مغز و اعصاب، بیمارستان شهدا تجریش با اشاره به اینکه این بیماری در برخی از مناطق ایران شایع است، گفت: این نوزادان دو تا سه روز بعد از تولد باید حتما تحت جراحی قرار گیرند چرا که در غیر این صورت دچار مشکل فلج پا و اختلال در اندام تحتانی خواهند شد.

دکتر مهری مهراد اورولوژیست - بیماری میلومننگوسل

وی گفت: همچنین نوزادان پس از جراحی باید حتما تحت نظر ارولوژیست باشند تا مشکل ادراری مانند بی اختیاری ادرار و یا رفلاکس ادراری سبب بروز برای مشکل برای آن‌ها نشود.

خانم دکتر مهراد گفت: علل مختلفی در ایجاد و بروز این بیماری گزارش شده از جمله یکی از علل شایع این که بسیار محتمل است کاهش اسید فولیک مادر باردار حین حاملگی عنوان شده است.

وی افزود: در صورتی که عملکرد و کارکرد کلیه‌ها در این افراد مورد رصد و ارزیابی قرار نگیرد ممکن است در بزرگسالی بیماران با مشکلات شدید ادراری و حتی مسأله دیالیز مواجه شوند بنابراین در این کنگره جدیدترین دستاورد‌های علمی و تازه‌ها در مورد درمان این بیماری مورد بحث و گفتگو قرار می‌گیرد.