آنچه آقایان باید درباره‌ی اسکروتاکس بدانند!

مردان بزرگسال بیضه های خود را بوتاکس می­کنند. دلیلش اینجاست: این افراد دارند مفهوم تازه ای به رسیدگی به قسمت های جنسی، می­بخشند!

بوتاکس در بین افرادی که به دنبال بهبود ظاهر صورت خود هستند محبوب است، اما یک رویداد جدید در حال ظهور در دنیای جراحی پلاستیک است که کاربرد جدیدی به بوتاکس می­دهد. به آن اسکروتاکس می‌گویند، و همانطور که از نامش بر می­‌آید، برای بیضه‌های شماست!

بر اساس نظر متخصصان، روز به روز مردان بزرگسال بیشتری به گروه کسانی که بوتاکس بیضه انجام داده‌­اند، می‌­پیوندند. اسکروتاکس یک عمل جراحی زیبایی بدون تیغ بر روی کیسه بیضه است که با تزریق نوروتوکسین (سمی که روی اعصاب اثر می­گذارد) یا همان بوتاکس، انجام می‌­شود.

بوتاکس به طور مستقیم به بیضه‌ها برای کاهش تعرّق، کاهش چین و چروک، و بزرگ‌تر به نظر رسیدن کیسه بیضه (به علت سستی عضلات آن)، تزریق می‌­شود و نتیجه آن بر اساس سخن پزشکان، بهبود شرایط ظاهری آن است.

دکتر داگلاس استینبرچ (Dr. Douglas S. Steinbrech) – جراح پلاستیک – به مزایای بیشتری از اسکروتاکس اشاره می­‌کند، به عنوان مثال:

  • پایین‌تر قرار گرفتن بیضه‌ها
  • تسکین درد بیضه‌ای
  • ارتقای فعالیت جنسی

او می‌گوید: این ایده به این دلیل به ثمر رسید که بیماران مردی به مطب من مراجعه می‌­کردند و درخواست هر نوع بهبودی برای بدن و صورت‌هایشان داشتند. بیمارانی دارم که می‌­آیند و یک ناحیه جنسی ریلکس شده می­‌خواهند و همچنین از ظاهر آن ناحیه با آن حالت «آب رفته» (همانگونه که در برنامه های کمدی با آن شوخی می­کنند!) راضی نیستند.

تزریق بوتاکس به بیضه یا اسکروتاکس | دکتر مهری مهراد

آیا اسکروتاکس امن است؟

با اینکه اسکروتاکس توسط FDA  تایید نشده، دکتر استینبرچ معتقد است که تزریق بوتاکس به ناحیه بیضه‌ای امن است. جراحی تقریبا چهار دقیقه طول می‌­کشد و بوتاکس چیزی حدود دو تا هفت روز عمل می‌­کند و ماهیچه‌ها را سست می‌­کند. پس از این عمل، تورم قابل ملاحظه‌ای وجود نخواهد داشت، و مراجعین می‌­توانند مستقیما بعد از عمل به کار خود بازگردند و یا همان روز به باشگاه نیز بروند. گروه سنی برای این جراحی چیزی حدود 20 تا 50 سالگی است، و اکثر مراجعین سنی بین 20 تا 30 دارند.

یکی دیگر از پزشکان انجمن جراحان نیویورک به تاثیرات روانی اسکروتاکس اشاره دارد، که به گفته او می‌­تواند به طور موثری عملکرد جنسی مردان را با افزایش اعتماد به نفس، ارتقاء بخشد. وی عقیده دارد که امن بودن جراحی به عوامل مختلفی بستگی دارد. برخی متخصصین اعتقاد دارند که اسکروتاکس می­تواند تاثیر به شدت منفی‌ای بر شمار و عملکرد اسپرم ها داشته باشد. بیضه ها به دلیل خاصی در خارج از بدن قرار دارند؛ عملکرد اسپرم در دمایی پایین تر از دمای عادی بدن، بهتر است.

کیسه بیضه با انقباض و انبساطش که باعث نزدیک و دور شدن بیضه ها نسبت به بدن می­شود، به کنترل دما کمک می‌­کند. تزریق بوتاکس به این ناحیه می‌­تواند روی این عمل اثر بگذارد و به همین دلیل بر روی شمار اسپرم ها تاثیر داشته باشد. همچنین احتمال پخش شدن بوتاکس به دیگر نقاط بدن از طریق بیضه‌ها، وجود دارد.

 

اسکروتاکس در تهران

شما می‌توانید جهت دریافت مشاوره رایگان و انجام اسکروتاکس تحت نظر مستقیم پزشک، با شماره تلفن‌های کلینیک اورولوژی مهراد (02122023225) تماس حاصل نمایید.